View Categories

Žaliasis koridorius

Kas yra „Žaliasis koridorius” ir kam jis gali būti taikomas? #

Pacientams, kuriems pirmąkart įtariama piktybinė liga (dėl to sprendžia gydantis gydytojas), sudaroma galimybė gauti konsultacijas ir tyrimus skubos tvarka, nelaukiant bendroje eilėje. Ši sistema vadinasi „Žaliasis koridorius“ ir yra skirta padėti pacientams, kurie pirmą kartą kreipiasi dėl onkologinės ligos, greičiau gauti jiems reikalingą gydymą.

Šeimos gydytojas, įtardamas onkologinę ligą, gali pacientą iš karto siųsti gydytojo onkologo konsultacijai, kuris atlikęs papildomus tyrimus patvirtins arba atmes diagnozę. Onkologinės ligos Lietuvoje gydomos šiuose centruose: Vilniuje – Nacionaliniame vėžio institute ir VU Santaros klinikose, Kaune – LSMU Kauno klinikose ir LSMU Kauno onkologinėje ligoninėje, Klaipėdoje – Klaipėdos universitetinėje ligoninėje, Šiauliuose – Respublikinėje Šiaulių ligoninėje, Panevėžyje – Respublikinėje Panevėžio ligoninėje. Šios įstaigos sudarys onkologijos klasterį. Pacientą, kuriam pirmą kartą nustatyta onkologinė liga, šeimos gydytojas turės siųsti į vieną iš onkologijos klasteriui priklausančių įstaigų. Gydymo įstaigą ir gydantį gydytoją galite pasirinkti patys.

Pacientams, kuriems įtariamas vėžys, maksimalus laikotarpis nuo pirmojo apsilankymo pas gydytoją specialistą iki diagnozės patvirtinimo turi būti ne ilgesnis nei 28 kalendorinės dienos, o laikotarpis nuo diagnozės patvirtinimo iki gydymo pradžios negali viršyti 14 kalendorinių dienų.

Ne daugiau kaip 28 kalendorinės dienos – laikotarpis nuo pirmojo apsilankymo pas gydytoją specialistą dienos iki diagnozės patvirtinimo dienos. Paciento, kuriam pirmą kartą įtariama onkologinė liga, laukimo laikas nuo pirmojo apsilankymo pas gydytoją specialistą specializuotą onkologinę pagalbą teikiančioje Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (toliau – SOPT ASPĮ) dienos iki onkologinės ligos diagnozės patvirtinimo dienos daugiadalykės gydytojų specialistų komandos (toliau – DGSK) posėdyje, vadovaujantis objektyviais duomenimis (histologiškai ir kt.) (pateikiami duomenys apie trumpiausią, ilgiausią ir vidutinį laukimo laiką per mėnesį).

Ne daugiau kaip 14 kalendorinių dienų – laikotarpis nuo onkologinės ligos diagnozės patvirtinimo iki gydymo pradžios. Paciento, kuriam pirmą kartą patvirtinta onkologinė liga, laukimo laikas nuo onkologinės ligos diagnozės patvirtinimo SOPT ASPĮ dienos (DGSK posėdžio data) iki gydymo pradžios (paskirto pirmojo sveikatos priežiūros etapo pradžios data) (pateikiami duomenys apie trumpiausią, ilgiausią ir vidutinį laukimo laiką per mėnesį).

Ne daugiau kaip 30 kalendorinių dienų – planinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo terminas. Laukimo laikas nuo užsiregistravimo SOPT ASPĮ ambulatorinei onkologijos chemoterapijos, onkologijos radioterapijos, hematologijos asmens sveikatos priežiūros paslaugai gauti iki paslaugos gavimo dienos (lapkričio 10 d. duomenys teikiami pagal visus laukimo trukmės intervalus, nurodytus VLK direktoriaus tvirtinamame Asmenų registravimo į asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eiles ir šių eilių stebėsenos tvarkos apraše).

Ne daugiau kaip 60 kalendorinių dienų – planinės stacionarinės, dienos stacionaro, dienos chirurgijos asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo terminas. Laukimo laikas nuo užsiregistravimo SOPT ASPĮ ir onkologinę pagalbą teikiančioje Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (toliau – OPT ASPĮ) stacionarinei, dienos stacionaro, dienos chirurgijos asmens sveikatos priežiūros paslaugai gauti iki paslaugos gavimo dienos (kiekvieno mėnesio 10 d. duomenys teikiami apie sveikatos priežiūros įstaigas, kuriose laukimo eilės trukmė ilgesnė kaip 60 kalendorių dienų).

Ne daugiau kaip 30 kalendorinių dienų – brangiojo tyrimo atlikimo terminas. Laukimo laikas nuo užsiregistravimo SOPT ASPĮ brangiajam tyrimui (kompiuterinės tomografijos ir (ar) magnetinio rezonanso tomografijos, ir (ar) pozitronų emisijos tomografijos tyrimui atlikti iki tyrimo atlikimo dienos (teikiami kiekvieno mėnesio 10 d. duomenys).

Ne daugiau kaip 2 kalendorinės dienos – laikotarpis nuo paciento hospitalizavimo stacionariniam gydymui iki planinės chirurginės operacijos atlikimo dienos. Laikotarpis nuo onkologinėmis ligomis sergančių pacientų hospitalizavimo SOPT ASPĮ ir OPT ASPĮ stacionariniam gydymui iki planinės chirurginės operacijos atlikimo dienos (pagal lokalizacijas ir chirurgines operacijas, nurodytas Onkologinėmis ligomis sergančių pacientų srautų valdymo ir paslaugų organizavimo aprašo 6 priede).

Dažniausiai gydytojas onkologas paskiria papildomus diagnostinius tyrimus, kurių atlikimas gali trukti iki kelių savaičių. Tyrimų reikia, kad būtų galima:

  • Tiksliai diagnozuoti solidinį naviką ar kraujo vėžį;
  • Aptikti vėžio buvimo vietą organizme ir sužinoti, ar jis yra išplitęs;
  • Įvertinti bendrąją Jūsų sveikatos būklę, kuri lemia, koks gydymas Jums bus paskirtas.

Gavęs tyrimų rezultatus, gydytojas onkologas nustato tikslią ligos diagnozę. Efektyviausio Jūsų gydymo taktika aptariama ir paskiriama multidisciplininės gydytojų komandos konsiliumo metu. Apie paskirtą gydymą Jus informuoja ir gydymą suplanuoja gydytojas onkologas.

„Žaliasis koridorius” įtariant  galvos-kaklo srities onkologinę ligą: pas reikiamus specialistus be siuntimų #

Lietuvoje kasmet diagnozuojama 18 tūkst. naujų vėžio atvejų, iš jų – apie 300 naujų galvos-kaklo vėžio atvejų. Dauguma šių atvejų diagnozuojami jau ligai gerokai pažengus. Todėl Odontologų rūmų, Nacionalinio vėžio instituto, Šeimos gydytojų profesinės sąjungos ir Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacijos (POLA) iniciatyva atveriamas „žaliasis koridorius“, leisiantis tokiems pacientams lengviau ir greičiau patekti pas reikiamą specialistą.

„Ilgą laiką tai buvo didelė problema. Net 80 proc. naujų tokios onkologinės ligos atvejų nustatomi vėlyvoje trečioje-ketvirtoje stadijoje, kai išeitis iš ligos būna menka. Galvos ir kaklo navikai pasižymi tuo, kad labai greitai progresuoja, o tai lemia ne tik didelius gydymo kaštus, bet ir dažnai mažą išgyvenamumą. Tad čia ypatingai svarbus greitis, o patekimas pas specialistą iki šiol trukdavo nuo 6 mėnesių iki net 1,5 metų. Tai yra per ilgas laiko tarpas.

Todėl džiaugiamės, kad dabar atveriamas vadinamasis „žaliasis koridorius“, kuris leis įtariant galvos-kaklo srities onkologinę ligą nukreipti pacientą pas reikiamą specialistą be jokio siuntimo. Tikimės, kad tai sutrumpins paciento kelią iki reikalingos pagalbos ir pagerins paciento galimybes pasveikti ir džiaugtis gyvenimu“, – sako Odontologų rūmų vadovė prof. dr. Vilma Brukienė.

Pagal papildytą  Sveikatos apsaugos ministro įsakymą, kuris įsigalios 2025 metų sausio 1 dieną, nukreipiant pacientą dėl antrinio ar tretinio lygio ambulatorinės gydytojo burnos, veido ir žandikaulių chirurgo, veido žandikaulių chirurgo ar otorinolaringologo konsultacijos, kai pacientui įtariama klinikinė diagnozė dėl galvos-kaklo navikinių ligų, siuntimo nereikia.

Tokiais atvejais svarbu nurodyti diagnozę pagal TLK-10-AM Z03.1 į Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigą. Konsultavęs gydytojas odontologas, gydytojas odontologas specialistas ir šeimos gydytojas E. sveikatos sistemoje turi užpildyti E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ formą ir nurodyti, kad pacientui įtariamas galvos ar kaklo navikas, taip pat nurodyti diagnozę pagal TLK-10-AM, žymimą kodu Z03.1.

SVARBU! Įtariant galvos-kaklo naviką, pacientas negali būti išleistas pats užsiregistruoti, kadangi registratūros darbuotojai nematys E025 formoje esančio kodo, todėl siekiant, kad paciento kelias iš tiesų būtų trumpesnis negalima jo išleisti be registracijos tolimesniam ištyrimui. Gydytojas odontologas, šeimos gydytojas ar gydytojas odontologas specialistas turi pasirūpinti, jog pacientas būtų užregistruotas gydytojo burnos, veido ir žandikaulių chirurgo, gydytojo veido ir žandikaulių chirurgo, gydytojo otorinolaringologo konsultacijai.

Nukreipti pacientą dėl įtariamos onkologinės ligos gali bet kurios gydymo įstaigos gydytojas odontologas, šeimos gydytojas ar kitas sveikatos specialistas, nepriklausomai nuo to, ar ta įstaiga yra sudariusi sutartį su Valstybine ligonių kasa, ar nesudariusi.

Dėkojame už bendrą darbą Lietuvos ondontologų rūmams, Nacionaliniam vėžio institutui, Šeimos gydytojų profesinei sąjungai ir Sveikatos apsaugos ministerijai.

Susipažinti su atnaujintu įsakymu galite čia – spauskite nuorodą.

Kas yra onkologijos atvejo vadybininkas? #

Onkologinės ligos gydymas yra kompleksinis procesas. Onkologinių pacientų sveikatos priežiūros paslaugos turi būti ne tik savalaikės, bet ir integruotos ir orientuotos į kompleksinius poreikius (ne tik sveikatos, bet ir socialinius, dvasinius). Kai kurios gydymo įstaigos kompleksinės pagalbos suteikimui turi onkologijos atvejų vadybininkus.

Onkologiniam klasteriui priklausančioje įstaigoje bus atvertas „žaliasis koridorius“ – tai reiškia, kad pacientui paskirtas atvejo vadybininkas rezervuos laiką pirmajai gydytojo specialisto konsultacijai, užregistruos paskirtiems tyrimams ir kitų specialistų konsultacijoms, organizuos ir kontroliuos, kad būtų įvykdytas pacientui sudarytas diagnostinių tyrimų ir specialistų konsultacijų įgyvendinimo planas, padės užtikrinti, kad laiku prasidėtų daugiadalykės specialistų komandos pacientui paskirtas gydymas. Taikant „žaliojo koridoriaus“ principą, paslaugas pacientui bus siekiama suteikti per trumpiausią įmanomą laiką. Pacientui suteiktos paslaugos bus vertinamos pagal patvirtintus prieinamumo ir kokybės rodiklius.

Atvejo vadybininkas taip pat turės įvertinti, ar pacientui pasireiškė distreso sindromas – nemalonūs psichinio, fizinio, socialinio ar dvasinio pobūdžio išgyvenimai, kuriuos patiria pacientas. Atvejo vadybininkas konsultuos dėl psichosocialinės pagalbos poreikio ir informuos, kur tos paslaugos teikiamos. Distreso vertinimas bus atliekamas naudojant Jungtinių Amerikos Valstijų vėžio centrų tinklo sukurtą metodiką.

Efektyviau valdyti pacientų srautus taip padės reikalavimai onkologijos klasteriui priklausančių įstaigų kontaktų centrams. Jie turės sudaryti galimybę pacientams kreiptis e. sveikatos priemonėmis, atvykus gyvai arba telefonu, taip pat kitomis ryšio priemonėmis: elektroniniu paštu, siunčiant užklausas per tinklalapį, naudojantis momentiniais pokalbių kanalais (angl. chat), socialiniais tinklais ir kt.

Skambučių centrui įvestas reikalavimas turėti skambučių medį, kurio dalys būtų išdėstytos logine seka pagal informacijos teikimo sritį, ir praleidus skambutį perskambinti pacientui ne vėliau kaip kitą darbo dieną.

Onkologijos atvejo vadybininko paslaugos gali būti teikiamos pacientams, kuriems pirmą kartą įtariama (morfologiškai nepatvirtinta) onkologinė liga arba pacientai, kuriems diagnozuota (morfologiškai patvirtinta) onkologinė liga, tačiau jos gydymas dar nepradėtas.

Atnaujintą onkologinėmis ligomis sergančių pacientų srautų valdymo ir paslaugų organizavimo reikalavimų aprašą rasite ČIA.

Kur kreiptis, jei nesilaikoma „Žaliojo koridoriaus” terminų? Ką daryti? #

Pirmiausia reikia žiūrėti kokia situacija, kodėl nesilaikyta terminų. Tokiais atvejais būna paskiriamas atvejo vadybininkas, kuris vertina naujo paciento registracijos diagnostiniams tyrimams ir specialistų konsultacijoms gauti taikant žaliojo koridoriaus sistemą atitiktį reikalavimų aprašo 1 priede nustatytiems paslaugų teikimo terminams. Siunčianti ASPĮ ar pacientas (jo atstovas) kreipiasi į Specializuotą onkologinę pagalbą teikianti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigos Kontaktų centrą. Kontaktų centro darbuotojas sistemoje, jeigu siuntimas atitinka reikalavimus, rezervuoja artimiausią esamą laisvą gydytojo specialisto konsultacijos datą ir laiką taikydamas žaliojo koridoriaus sistemą. Specializuotą onkologinę pagalbą teikianti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaiga suplanuoja sistemoje pakankamą gydytojų specialistų konsultacijų skaičių, kad konsultacija naujam pacientui būtų suteikta reikalavimų aprašo 1 priede nurodytais terminais. Jeigu siuntimas neatitinka reikalavimų, tuomet kontaktų centras informuoja siuntimą išdavusį gydytoją. Jeigu pacientas nėra naujas pacientas, registruoja pacientą planinės gydytojo specialisto konsultacijos arba į eilę registruotis planinės gydytojo specialisto konsultacijos.

 Jeigu Specializuotą onkologinę pagalbą teikianti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaiga gali užregistruoti pacientą tik ilgesniais terminais, nei nurodyti reikalavimų aprašo 1 priede, atvejo vadybininkas pacientui Specializuotą onkologinę pagalbą teikiančioje Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir, pacientui sutikus, užregistruoja pacientą į pirmąją gydytojo specialisto konsultaciją kitoje Specializuotą onkologinę pagalbą teikiančioje Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje. Jeigu pacientas nesutinka gauti reikalingo gydytojo specialisto pirmosios konsultacijos kitoje Specializuotą onkologinę pagalbą teikiančioje Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, pacientas registruojamas į gydytojo specialisto konsultaciją Specializuotą onkologinę pagalbą teikiančioje Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoje nepriklausomai nuo to, kad reikalavimų aprašo 1 priede  nurodyti paslaugų suteikimo terminai bus viršyti.

Taigi, jeigu paslaugos nėra suteikiamos nustatytais terminais, tuomet tikslingiausia pirmiausia kreiptis į atvejo vadybininką, nes teisės aktais nustatyta, kad vadybininko veiklos tikslas – pasiekti, kad paslaugos naujam pacientui būtų suteiktos reikalavimų aprašo 1 priede nurodytais onkologinių ligų diagnostikos ir gydymo paslaugų prieinamumo terminais.

Taip pat priklausomai nuo situacijos galima kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą, jei medicinos darbuotojas ar medicinos įstaiga nesuteikė tinkamų sveikatos paslaugų arba vykdė savo pareigas aplaidžiai. Taip pat galima kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, jei dėl laiku nesuteiktų paslaugų padaryta žala.

Jūs galite gauti nemokamą POLA teisininko konsultaciją #

POLA kortelės turėtojai gali kreiptis dėl teisinės konsultacijos: atsakysime į klausimus, susijusius su sveikatos, darbo, socialinės apsaugos, draudimo, paveldėjimo teise

Konsultacija suteikiama užpildžius konsultacijų anketą POLA tinklapyje, paskambinus ir užsiregistravus tel. +370 606 07257 arba parašius el. paštu konsultacijos@pola.lt. Konsultacijos teikiamos telefonu Jums patogiu metu.

Trumpą teisinio klausimo aprašymą (anonimiškai) paskelbsime tinklalapyje – atsakymas padės ir kitiems pacientams.

Siekdami pagerinti naršymo kokybę šioje svetainėje naudojame slapukus. Paspaudęs „sutinku“ sutinki su šia Privatumo politika ir joje nurodytais asmens duomenų tvarkymo tikslais, būdais bei tvarka. Tu gali bet kuriuo metu atšaukti mums duotą leidimą naudoti slapukus. Tai padarysi pakeitęs savo interneto naršyklės nustatymus taip, jog ji nepriimtų slapukų. Daugiau informacijos rasi privatumo politikos skiltyje. View more
Cookies settings
Patvirtinti
Privatumo politika
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privatumo politika

Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacija, įmonės kodas: 302704554, registracijos adresas: A. Mickevičiaus g. 9, LT-44307 Kaunas (toliau – „POLA“), įsipareigoja užtikrinti svetainės lankytojų (toliau – „Lankytojai“) asmeninės informacijos saugumą ir teisių apsaugą Jums naudojantis POLA interneto svetaine https://pola.lt/ (toliau – „Svetainė“) ir joje esančiu turiniu. Lankantis Svetainėje, POLA arba POLA įgalioti paslaugų teikėjai pasitelkia įvairias technologijas duomenų išsaugojimui tam, kad Lankytojų naudojimasis Svetaine būtų patogesnis ir saugesnis, o siūlomos paslaugos būtų aktualesnės. Ši privatumo politika (toliau – „Politika“) sukurta tam, kad Lankytojai sužinotų daugiau informacijos apie Svetainėje naudojamas technologijas. 1. BENDRA INFORMACIJA APIE SLAPUKUS Svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Jie leidžia Jūsų poreikiams pritaikyti Svetainės veikimą, taip pat palengvina naršymą ir naudojimąsi Svetaine. Slapukai – kas tai? Slapukai yra nedideli tekstiniai failai (užimantys iki kelių KB), kuriuos Lankytojo interneto naršyklė apsilankant Svetainėje patalpina Lankytojo kompiuteryje, planšetėje arba kitame išmaniajame įrenginyje. Jie leidžia Svetainei išsaugoti tokius duomenis, kaip:
  • prisijungimo duomenys (prisijungiančio įrenginio IP adresas, prisijungimo laikas, miestas, iš kurio jungiamasi);
  • naršyklės tipas;
  • demografiniai duomenys (amžiaus grupė, lytis);
  • duomenys apie tai, kaip Lankytojas naršo Svetainėje (kuriose sekcijose lankotės, kuo konkrečiai domitės).
Tikslai, kuriais POLA naudoja slapukus Slapukais siekiame:
  • užtikrinti efektyvų ir saugų Svetainės veikimą; POLA naudoja slapukus palaikant POLA saugumo funkcijas, kurios padeda aptikti ir nustatyti netinkamo elgesio atvejus Svetainėje;
  • gerinti Svetainės veikimą; stebėdami slapukų naudojimą, galime gerinti Svetainės ir elektroninių paslaugų veikimą, plėtoti esamas paslaugas, tobulinti funkcionalumą; analizuoti veikimą, kai Lankytojai apsilanko Svetainėje iš kitų svetainių, kitų įrenginių ar prietaisų;
  • atpažinti sugrįžtančius Svetainės Lankytojus; parodyti tinkamą informaciją Lankytojams; išvengti pakartotinės registracijos ir anketų pildymo nuolatiniams Lankytojams;
  • analizuoti Jūsų įpročius, kad Svetainės veikimas būtų patogus, efektyvus ir atitiktų Jūsų poreikius bei lūkesčius, pavyzdžiui, užtikrinant, kad Jūs nesunkiai rastumėte viską, ko ieškote;
  • išmatuoti į mūsų Svetainę siunčiamos informacijos ir duomenų srautus; mes naudojame slapukus statistinių duomenų apie Svetainėje apsilankiusių vartotojų skaičių ir naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis kaupimui;
  • tikslinei rinkodarai, reklamai; naudodami slapukus mes galime rinkti informaciją tam, kad teiktume tam tikrai naršyklei skirtą reklamą ar turinį, sukuriant skirtingas tikslines grupes; mes galime naudoti slapukus tam, kad parodytume tinkamą reklamą tiek mūsų Svetainėje, tiek ir už jos ribų.

2. SVETAINĖJE NAUDOJAMI SLAPUKAI Kiekvieną kartą Jums apsilankius Svetainėje, gali būti sukurti ilgalaikiai slapukai, kurie lieka Jūsų kompiuteryje po Jūsų išsiregistravimo ir bus panaudoti Jums vėl apsilankius Svetainėje; jie galioja ir nėra ištrinami Jums baigus naršyti Svetainėje, ir/arba trumpalaikiai (seanso) tipo slapukai, kurie pasibaigia ir yra ištrinami Jums baigus naršyti Svetainėje. Visi mūsų naudojami slapukai gali būti naudojami tik Jūsų išankstiniu sutikimu. Savo sutikimą galite išreikšti paspaudę mygtuką „Sutinku“ Svetainės puslapio viršuje iškylančioje slapukų juostoje. Atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad būtinieji slapukai ir analitiniai slapukai yra naudojimosi Svetaine sąlyga. Jei atsisakysite šių slapukų, negalėsime būti tikri, kaip ir ar iš viso veiks Svetainė. Žemiau išvardijame pagrindinius Svetainėje naudojamus slapukus pagal jų rūšis ir renkamus duomenis. Būtinieji slapukai
  • Šie slapukai Svetainėje yra būtini tam, kad Jūs galėtumėte naršyti ir naudotis Svetainės funkcijomis, pvz., įsiminti formose, anketose įvestą informaciją seanso metu, prieiti prie apsaugotų mūsų Svetainės vietų. Be šių slapukų taptų neįmanoma teikti tam tikras Svetainės paslaugas, ji veiktų ne taip sklandžiai, kaip turėtų.
Funkciniai slapukai
  • Naudojant šiuos slapukus Lankytojai gali išvengti nustatymų keitimų kaskart apsilankius Svetainėje. Šie slapukai padeda įsiminti Jūsų pasirinkimus ir nustatymus (pvz., kalbos ar laiko zonos). Šių slapukų pagalba Lankytojai išvengia nustatymų pasikeitimo kiekvieną kartą apsilankius Svetainėje. Funkciniai slapukai taip pat įsimena Jūsų padarytus pakeitimus, taip pat kitais atvejais, pvz., kai tinklalapyje paliekate komentarą. Funkciniai slapukai neseka Jūsų veiksmų kitose svetainėse.
Analitiniai slapukai
  • Analitiniai slapukai parodo, ar Lankytojas jau buvo lankęsis Svetainėje. Šie anoniminiai slapukai padeda sekti Lankytojų skaičių ir jų apsilankymo periodiškumą. Šie slapukai renka informaciją apie Svetainės naudojimą ir padeda tobulinti Svetainės veikimą.
Reklaminiai, tikslinės rinkodaros slapukai
  • Šie slapukai leidžia užfiksuoti Jūsų apsilankymą Svetainėje, puslapiuose, kuriuos lankėtės prieš tai, ir nuorodas, kurias sekėte. Reklaminiai ir tikslinės rinkodaros slapukai mums leidžia žinoti, ar jau matėte konkrečią reklamą arba tam tikro tipo reklamą, ir kiek laiko praėjo nuo tada, kai ją matėte. Jie taip pat naudojami tam, kad tam tikras reklamas matytumėte tik tam tikrą kartų skaičių ir kad tai padėtų matuoti reklamos efektyvumą.

3. TREČIŲJŲ ŠALIŲ SLAPUKAI Gali būti, jog svetainės „Facebook“, „Twitter“, „Youtube“, „Linkedin“ ir kitos trečiųjų šalių priemonės nustato slapukus, kad būtų galima dalintis turiniu socialiniuose tinkluose arba rengti su prieiga susijusią statistiką. Slapukų buvimas, skaičius ir statusas gali priklausyti nuo to, kaip atitinkamomis platformomis naudojotės prieš apsilankydami Svetainėje arba joje lankydamiesi. Turėtumėte pasidomėti, kokios politikos socialinių tinklų slapukų klausimu laikosi atitinkamos interneto svetainės.
SLAPUKŲ ATSISAKYMAS, BLOKAVIMAS Daugelis interneto naršyklių yra nustatytos taip, kad automatiškai priimtų slapukus. Lankytojai savo nuožiūra gali užblokuoti ar ištrinti slapukus ir panašius unikalius identifikatorius, jeigu tai jiems leidžia jų naršyklės ar įrenginio nustatymai. Vis dėlto, atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad būtinieji slapukai ir analitiniai slapukai yra naudojimosi Svetaine sąlyga. Jei atsisakysite šių slapukų, negalime būti tikri, kaip ir ar iš viso veiks mūsų Svetainė. Jūs galite reikalauti, kad mes ištrintume visus apie Jus slapukų pagalba surinktus ir tvarkomus duomenis, kreipdamiesi elektroniniu paštu info@pola.lt. Tokie duomenys bus ištrinti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po kreipimosi nurodytu elektroniniu paštu. Galite kontroliuoti kitų slapukų naudojimą, pakeitę savo naršyklės nustatymus. Daugiau informacijos apie tai, kaip pašalinti slapukus, o taip pat kitos naudingos informacijos, susijusios su slapukų naudojimu, galite rasti interneto svetainėje http://www.allaboutcookies.org/. Visgi, jei atsisakysite ar užblokuosite slapukus ar kitas panašias technologijas, kai kurios Svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos arba jos gali veikti ne taip sklandžiai.
BENDROSIOS NUOSTATOS Duomenų tvarkymo pagrindai ir terminai Elektroninės prekybos, POLA kortelės išdavimo ir administravimo, sutarčių su savanoriais ir paslaugų teikėjais vykdymo tikslais asmens duomenis tvarkome ES Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 6 straipsnio 1 dalies b punkte numatytu pagrindu (sutarties sudarymas ir vykdymas). Elektroninės prekybos, sutarčių su savanoriais ir paslaugų teikėjais vykdymo tikslais duomenis saugosime 5 metus nuo sutartinių santykių pabaigos. POLA kortelės išdavimo ir administravimo tikslu tvarkomus duomenis saugosime tol, kol nenutrauksite naudojimosi kortele, pateikdami mums prašymą. Paminėtais tikslais tvarkomi duomenis yra būtini tikslams pasiekti, be asmens duomenų įvardintų tikslų pasiekti negalėtume. Komunikacija elektroniniu paštu Vykdant elektroninę komunikaciją Jūsų pateikiamų asmens duomenų tvarkymo pagrindas yra Jūsų laisvos valios išraiška vykdyti šią komunikaciją ir joje pateikti tam tikrus duomenis. Be to, duomenų tvarkymo pagrindas taip pat gali būti sutarties sudarymas ir vykdymas (jeigu esame ją su Jumis sudarę), teisėtas interesas (pavyzdžiui, jeigu esate juridinio asmens darbuotojas) bei teisės aktuose numatytų pareigų vykdymas. Be sutarties sudarymo ir vykdymo, Jūsų duomenys tvarkomi vidaus administravimo tikslu. Jūsų elektroninio pašto adresas, susirašinėjimo turinys ir susiję duomenys bus tvarkomi laikantis proporcingumo principo. Šie duomenys visų pirma matomi to asmens, su kuriuo tiesiogiai komunikuojate elektroniniu paštu. Tačiau tam tikrais atvejais Jūsų susirašinėjimą gali perskaityti ir kiti darbuotojai, pavyzdžiui, elektroninės darbo vietos stebėjimo, galimų teisės aktų ar vidaus taisyklių pažeidimų tyrimo, darbuotojo pavadavimo ir susijusiais tikslais bei panašiose situacijose. Duomenų gavėjai Jūsų asmens duomenis galime perduoti IT, serverio ir pašto paslaugų teikėjams, advokatams, teisininkams, teismams ir kitoms valstybės institucijoms. POLA kortelės turėtų asmens duomenis papildomai galime perduoti POLA organizacijos nariams. Duomenų subjektų teisės Informuojame, kad Jūs turite šias duomenų subjekto teises: teisę susipažinti su savo duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; teisę reikalauti ištaisyti arba, atsižvelgiant į asmens duomenų tvarkymo tikslus papildyti asmens neišsamius asmens duomenis; teisę prašyti savo duomenis sunaikinti arba sustabdyti savo duomenų tvarkymo veiksmus (išskyrus saugojimą); teisę prašyti, kad asmens duomenų tvarkymas būtų apribotas; teisę į duomenų perkėlimą; teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai. Tam, kad būtų galima įgyvendinti Jūsų duomenų subjektų teises, būtina nustatyti Jūsų tapatybę. Nenustačius Jūsų tapatybės, nebus galima įsitikinti, ar kreipiasi tikrai tas asmuo, kurio asmens duomenys yra tvarkomi, todėl nebus galima įgyvendinti Jūsų teisių. Gali būti atsisakyta nagrinėti iš Jūsų gautą prašymą dėl teisių įgyvendinimo arba už tai gali būti paprašyta atitinkamo mokesčio, jei prašymas būtų akivaizdžiai nepagrįstas arba perteklinis, taip pat kitais teisės aktuose nustatytais atvejais. Ši Politika gali būti POLA atnaujinama. POLA informuos Lankytojus apie atnaujinimus, Svetainėje pateikdama naują Politikos versiją. Dėl šios priežasties mes rekomenduojame Jums periodiškai apsilankyti mūsų Svetainėje, kurioje visada rasite naujausią šios Politikos versiją. Ši Politika yra taikoma nuo jos paskelbimo Svetainėje dienos.
Save settings