- Kokią informaciją gydantis gydytojas turi teikti pacientui?
- Ar gali pacientas susipažinti / pamatyti / gauti kopiją savo medicininių dokumentų?
- Ar gali gydantis gydytojas / sveikatos priežiūros įstaiga informaciją apie paciento sveikatos būklę teikti kitiems asmenims?
- Kaip galiu pamatyti savo ligos istoriją?
- Jūs galite gauti nemokamą POLA teisininko konsultaciją
Kokią informaciją gydantis gydytojas turi teikti pacientui? #
Pacientui sveikatos priežiūros įstaigoje turi būti suteikiama pakankamai informacijos apie gydymo būdą, eigą bei alternatyvias gydymo galimybes.
Gydytojas pacientui turi suteikti šią informaciją:
- Informaciją apie paciento sveikatos būklę ir ligos diagnozę;
- Gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus;
- Gydymo metu galinčią atsirasti riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį;
- Kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo.
Sveikatos priežiūros specialistas privalo ne tik suteikti reikalingą informaciją, bet ir užtikrinti, jog pacientui ši informacija būtų suprantama. Pacientas turi teisę gauti informaciją jam suprantama forma, atsižvelgiant į jo amžių ir sveikatos būklę. Pacientas turi teisę pats pasirinkti gydymo būdą, todėl pacientas įsivertinęs visą jam suteikiamą informaciją priima galutinį sprendimą dėl gydymo būdo ar gydymo alternatyvų.
Tuo atveju, jeigu gydytojas pacientui nesuteikia visos išsamios informacijos apie ligą ir gydymo būdą, pacientas turi teisę gauti alternatyvią kito specialisto nuomonę. Tokiu atveju, pacientui už tokią nuomonę gali tekti susimokėti papildomai.
Ar gali pacientas susipažinti / pamatyti / gauti kopiją savo medicininių dokumentų? #
Paciento pageidavimu jis turi teisę gauti savo medicinos dokumentų kopiją. Pacientui medicinos dokumentai gali būti neteikiami tik išskirtiniais atvejais, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltųpavojų jo gyvybei.
Nustatyta tokia medicininių dokumentų pacientui teikimo tvarka:
- Pacientas turi raštu kreiptis į sveikatos priežiūros įstaigą;
- Pagal sveikatos priežiūros įstaigos vidines taisykles, sveikatos priežiūros įstaiga priima sprendimą ir informuoja pacientą per kiek dienų bus suteikiamos kopijos;
- Už atliktas kopijas, pacientas sumoka pagal įstaigoje patvirtintus įkainius.
Pacientui susipažinus su medicininiais dokumentais, pacientas turi teisę:
- Kreiptis į sveikatos priežiūros specialistą, kad šis pagal savo kompetenciją paaiškintų jo medicininiuose dokumentuose esančių įrašų prasmę;
- Kreiptis į sveikatos priežiūros specialistą, kad šis ištaisytų netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga. Esant pagrįstam paciento prašymui sveikatos priežiūros specialistas įrašus medicininiuose dokumentuose ištaiso per 15 darbo dienų;
- Kreiptis į sveikatos priežiūros įstaigos vadovą, tuo atveju, jeigu tarp paciento ir sveikatos priežiūros specialisto kyla ginčas dėl įrašų paciento medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo.
Medicininių dokumentų kopijas pacientui teikia sveikatos priežiūros įstaiga.
Ar gali gydantis gydytojas / sveikatos priežiūros įstaiga informaciją apie paciento sveikatos būklę teikti kitiems asmenims? #
Paciento gyvenimas yra neliečiamas, įskaitant visą informaciją apie paciento buvimą sveikatos priežiūros įstaigoje.
Konfidencialia informacija turi būti laikoma informacija apie:
• Paciento gydymą;
• Sveikatos būklę;
• Diagnozę;
• Prognozes ir gydymą;
• Taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą.
Visa informacija apie pacientą laikoma konfidencialia ir po paciento mirties. Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai.
Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą. Pacientas sveikatos priežiūros įstaigoje turi teisęnurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama.
Konfidencialumo užtikrinimo pareiga taikoma tiek gydytojams, tiek ir kitiems sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams, kuriems pagal jų pareigybes ar profesiją tokia informacija yra prieinama. Sveikatos priežiūros įstaiga savo pacientams turi suteikti informaciją, kaip įstaigoje užtikrinama konfidencialios informacijos ir asmens duomenų apsauga.
Sveikatos priežiūros įstaiga privalo būti pasitvirtinusi vidines asmens duomenų apsaugos taisykles, kurių pagrindu sveikatos priežiūros įstaigoje įgyvendinama pacientų duomenų apsauga.
Vadovaujantis sveikatos priežiūros pasitvirtintomis asmens duomenų apsaugos taisyklėmis, pacientams nustatoma teisė susipažinti su sveikatos priežiūros įstaigos tvarkomais paciento asmens duomenimis. Pacientas turi teisę neatlygintinai kartą per kalendorinius metus kreiptis į sveikatos priežiūros instituciją, prašydamas pateikti informaciją apie tokius tvarkomus duomenis.
Už konfidencialios informacijos apsaugą atsakinga ir apie pacientų tvarkomus asmens duomenis informaciją teikia sveikatos priežiūros įstaiga.
Kaip galiu pamatyti savo ligos istoriją? #
Sveikatinimo įstaigos elektroniniu būdu tvarko surinktus paciento sveikatos duomenis, kurie sudaro paciento elektroninę sveikatos istoriją. Pacientai su savo ligos istorija gali susipažinti prisijungę prie e. sveikatos portalo, interneto adresu www.esveikata.lt ir autentifikavusis elektroniniu parašu ar per Lietuvos bankų elektroninės bankininkystės sistemas.
Jūs galite gauti nemokamą POLA teisininko konsultaciją #
POLA kortelės turėtojai gali kreiptis dėl teisinės konsultacijos: atsakysime į klausimus, susijusius su sveikatos, darbo, socialinės apsaugos, draudimo, paveldėjimo teise
Konsultacija suteikiama užpildžius konsultacijų anketą POLA tinklapyje, paskambinus ir užsiregistravus tel. +370 606 07257 arba parašius el. paštu konsultacijos@pola.lt. Konsultacijos teikiamos telefonu Jums patogiu metu.
Trumpą teisinio klausimo aprašymą (anonimiškai) paskelbsime tinklalapyje – atsakymas padės ir kitiems pacientams.