Skausmas sergant vėžiu

Kas sukelia skausmą sergant vėžiu? #

Skausmas – nemaloni jutiminė ir emocinė patirtis, susijusi su faktiniu ar galimu audinio pažeidimu arba panaši į ją. Vėžys ir jo gydymas dažniausiai sukelia vėžio skausmą, o šio skausmo valdymas yra būtinas gyvenimo kokybei užtikrinti. Nepaisant didžiulės pažangos šioje srityje, tyrimai parodė, kad beveik kas trečio onkologinio paciento skausmas nėra tinkamai kontroliuojamas. Jei patiriate skausmą, būtinai apie tai informuokite savo gydytoją. Įvertinęs situaciją, gydytojas gali Jus nukreipti į skausmo kliniką arba paliatyviosios pagalbos centrą konsultacijai. Sunkiai sergantys pacientai, kuriems reikalingas kompleksiškas simptomų valdymas ir nuskausminimas, gali kreiptis į paliatyviosios pagalbos centrus savo sveikatos priežiūros įstaigose. Jei yra nustatyti specialieji nuolatinės slaugos pagalbos poreikiai, pagalba gali būti suteikiama ir namuose.

Pagrindinės skausmo priežastys yra šios:

  • Medicininių tyrimų sukeltas skausmas. Kai kurie metodai, naudojami vėžiui diagnozuoti arba nustatyti, ar gerai veikia gydymas, gali būti skausmingi. Pavyzdžiui, biopsija, stuburo ar kaulų čiulpų tyrimas. Neleiskite, kad skausmo baimė sustabdytų jus nuo tyrimų atlikimo. Iš anksto pasikalbėkite su gydytoju, kaip būtų galima sumažinti galimą skausmą.
  • Auglio sukeltas skausmas. Jei vėžys didėja arba plinta, jis gali sukelti skausmą, spausdamas aplink esančius audinius. Pavyzdžiui, navikas gali sukelti skausmą, jei jis spaudžia kaulus, nervus, nugaros smegenis ar kūno organus.
  • Gydymo sukeltas skausmas. Chemoterapija, spindulinė terapija, chirurgija ir kiti gydymas kai kuriems žmonėms gali sukelti skausmą, pavyzdžiui:
    • Neuropatinis skausmas. Tai skausmas, kuris gali atsirasti, jei gydymas pažeidžia nervus. Skausmas dažnai būna deginantis, aštrus arba šaudantis. Pats vėžys gali taip pat gali sukelti tokio pobūdžio skausmą.Periferinę neuropatiją (rankų ar kojų skausmas, tirpimas, dilgčiojimas, patinimas ar raumenų silpnumas), kurią sukelia chemoterapija ar tikslinė terapija.
    • Fantominis skausmas. Galite vis dar jausti skausmą ar kitą diskomfortą, kylantį iš kūno dalies, kuri buvo pašalinta operacijos metu. Gydytojai nėra tikri, kodėl taip yra, tačiau jis yra realus. Sąnarių skausmas (vadinamas artralgija). Šios rūšies skausmas yra susijęs su gydymu paklitakseliu, aromatazės inhibitoriais, tam tikros rūšies hormonų terapija.Intraveninės chemoterapijos sukelti spazmai, skausmas, dilgčiojimas ir niežulys.
    • Mukozitas (opos ar uždegimas burnoje ar kitose virškinimo sistemos dalyse), kurį sukelia chemoterapija ar tikslinė terapija.
    • Ostealgija (kaulų skausmas), kurią sukelia gydymas filgrastimu arba pegfilgrastimu – granulocitų kolonijas stimuliuojančiais faktoriais, padedančiais organizmui pasigaminti daugiau baltųjų kraujo kūnelių. Žandikaulio osteonekrozė, kurią sukelia bisfosfonatai, skiriami nuo vėžio, išplitusio į kaulus. Avaskulinė nekrozė, kurią sukelia ilgalaikis kortikosteroidų vartojimas.
    • Spindulinės terapijos sukelti skausmo sindromai, įskaitant:
      • Brachiterapijos sukeltą skausmą.
      • Skausmą dėl gulėjimo toje pačioje padėtyje gydymo metu.
      • Mukozitą (opos ar uždegimas burnoje ar kitose virškinimo sistemos dalyse, kurios buvo gydomos spinduliais ar chemoterapija).
      • Dermatitą (odos uždegimas tose srityse, kurios buvo gydomos spinduliavimu).
      • Skausmo paūmėjimus (staigus skausmo sustiprėjimas gydomoje srityje).
  • Kitos priežastys. Vėžiu sergantys žmonės gali jausti skausmą ir dėl kitų priežasčių. Tai gali būti migrena, artritas arba lėtinis nugaros skausmas. Gydymo planas, kurį kartu su jumis sudaro sveikatos priežiūros komanda, turėtų apimti ir šių rūšių skausmo valdymą. Bet koks skausmas blogina jūsų gyvenimo kokybę.

Kaip stipriai skausmą jaučiate, priklauso nuo įvairių dalykų. Prisiminkite, kad kiekvienas žmogus yra skirtingas.

Kaip kalbėti apie skausmą su gydytoju (-a)? #

Pirmiausia kreipkitės į savo šeimos gydytoją, nes jis yra pagrindinis asmuo, kuris pradės ir tęs diagnostinius ir gydymo skyrimo būdus prieš ir po specialistų konsultacijos.

Papasakokite gydytojui (-ai) ar slaugytojui (-ai), kad jums skauda.

Kalbėti apie skausmą – nėra silpnumo požymis. Skausmas yra dažna medicinos problema, kurią reikia nedelsiant spręsti. Labai svarbu, kad skausmo priežastis būtų nustatyta anksti ir būtų pradėta gydyti kuo anksčiau.

Pasakykite gydytojui (-ai) ar slaugytojai (-ui), kur jums skauda.

  • Kur jaučiamas skausmas? Jūsų bus paprašyta tiksliai parodyti, kurioje kūno vietoje arba kūno piešinyje yra skausmas. Ar jis plinta, ar skausmas yra vienoje ar keliose vietose?
  • Kada prasidėjo skausmas?
  • Kiek laiko trunka skausmas?

Išmatuokite savo skausmą.

Skausmo stiprumui įvertinti naudojama skalė nuo 0 iki 10. Pagal šią skalę:

  • 0 reiškia, kad skausmo nėra.
  • Nuo 1 iki 3 reiškia silpną skausmą.
  • Nuo 4 iki 6 reiškia vidutinio stiprumo skausmą.
  • Nuo 7 iki 10 reiškia stiprų, nepakeliamą skausmą.

  • Kokio stiprumo skausmas buvo šiandien?
  • Kokio stiprumo skausmas buvo praeitą savaitę?
  • Kas sukelia jūsų skausmą?
  • Kas padeda, kad skausmas būtų mažesnis?
  • Kas jūsų skausmą stiprina? Kas silpnina?

Nusakykite savo skausmo pobūdį.

Galite naudoti šiuos skausmo pobūdį nusakančius žodžius: aštrus, pjaunantis, badantis, šaudantis, maudžiantis, deginantis, tvinkčiojantis, spaudžiantis, tempiantis ir tt.

  • Ar pasireiškia proveržio skausmas (intensyvus skausmas, kuris greitai paūmėja net ir vartojant nuskausminamuosius vaistus)?
  • Ar skausmas jus vargina visą laiką, ar jis protarpinis?
  • Ar skausmas yra stipresnis tam tikru dienos ar nakties metu?

Papasakokite, ar skausmas įtakoja jūsų kasdieninę veiklą.

  • Ar galite miegoti?
  • Ar galite dirbti, mankštintis?
  • Ar jūs gyvenate įprastą gyvenimą su savo šeima/draugais?
  • Ar galite susikaupti?
  • Kokia jūsų nuotaika? Ar dažnai užklumpa liūdnos mintys? Ar esate sudirgęs (-usi), jums atrodo, kad nėra jėgų įveikti visus sunkumus?

Papasakokite gydytojui ar slaugytojai, kaip jūs anksčiau gydėtės skausmą.

  • Kokius vaistus naudojate?
  • Kokias operacijas ar procedūras turėjote?
  • Kokias operacijas ar procedūras jau turėjote, kad sumažinti skausmą? Ar mankštinotės? Ar jums buvo atliktas masažas, ar lankėte kineziterapinius užsiėmimus? Ar naudojote šilumą ar šaltį norint sumažinti skausmą? Ar naudojote be recepto parduodamus vaistus, maisto papildus, vitaminus? Jei taip – kokius? Ar bandėte netradicines gydymo priemones? Kokias? Pasistenkite prisiminti kas padėjo skausmą sumažinti, kas nepadėjo.
  • Ar sergate kitomis ligomis, pavyzdžiui, inkstų, kepenų ar širdies ligomis, diabetu?

Būklės įvertinimui taip pat gali būti atliekami fiziniai ir neurologiniai tyrimai:

  • Fizinis tyrimas: kūno apžiūra, kuria siekiama patikrinti bendruosius sveikatos požymius, įskaitant ligos požymių, pavyzdžiui, gumbų ar kitų neįprastų dalykų, patikrinimą.
  • Neurologinis tyrimas: klausimų ir testų serija, skirta patikrinti galvos, nugaros smegenų ir nervų funkciją. Tyrimo metu tikrinama jūsų psichikos būklė, koordinacija ir gebėjimas normaliai vaikščioti, taip pat kaip gerai veikia raumenys, jutimai ir refleksai.

Kodėl svarbu kontroliuoti skausmą? #

Skausmas ar jo sumažėjimas, nebuvimas kontroliuojant, veikia jūsų kasdienę savijautą ir galimybes užsiimti kasdiene veikla.

Kai vėžio skausmas valdomas tinkamai, galite:

  • Mėgautis aktyvumu
  • Geriau miegoti
  • Džiaugtis šeima ir draugais
  • Turėti apetitą
  • Mėgautis seksualiniu intymumu
  • Būti geresnės nuotaikos

Kai vėžio skausmas negydomas, galite jausti:

  • Nuovargį
  • Depresiją
  • Pyktį
  • Nerimą
  • Vienišumą
  • Įtampą

Kada kreiptis į skausmo kliniką? #

Įprastai sakoma, kad jeigu skausmo intensyvumas yra daugiau nei 5 balai iš 10, jau reikia galvoti apie pagalbą. Jei šeimos gydytojo paskirti metodai nepadeda, o skausmas vis vien yra didesnis nei 5 balai ir jis sukelia daug kitų simptomų, pvz., nemigą, tuomet reikia ieškoti papildomos pagalbos. Pacientą į skausmo kliniką siunčia bei siuntimą išduoda šeimos gydytojas arba gydytojas specialistas. Prieš atvykdamas pacientas turi iš anksto užsiregistruoti pasirinktos skausmo klinikos registratūroje.

Skausmo klinikos #

Čia pateikiamas valstybinių sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių skausmo gydymo paslaugas, sąrašas.

MiestasĮstaigaAdresasTel. nr. Registracija
VilniusVilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos
Skausmo medicinos centras
Santariškių g. 2, Vilnius. B korpuso 2 aukštas, B282 kab. 8 5 236 5269Išankstinė pacientų registratūra visą parą – https://ipr.esveikata.lt/
Konsultacijų poliklinikos registratūra – tel. 852501717
VilniusNacionalinis vėžio institutas
Konsultacinė poliklinika, Skausmo ir paliatyvios terapijos kabinetas
Santariškių g. 1, Vilnius8 5 278 6711 Išankstinė pacientų registratūra visą parą – https://ipr.esveikata.lt/
Konsultacijų poliklinikos registratūra – (8 5) 278 6711
VilniusVšĮ Centro poliklinika
Terapijos ir chirurgijos dienos skyrius
Pylimo g. 3, Vilnius8 5 244 2244Išankstinė pacientų registratūra visą parą – www.pylimas.lt
Konsultacijų poliklinikos registratūra – 8 5 244 2244
KaunasLietuvos sveikatos mokslų ligoninė Kauno klinikos
Skausmo gydymo poskyris
Eivenių g. 2
Kaunas 
8 37 703370Registratūros tel.: 8 37 703370
KaunasLietuvos sveikatos mokslų universiteto klinikų filialas Onkologijos ligoninė
Skausmo malšinimo kabinetas
Volungių g. 16, Kaunas8 37 43002Registratūros tel.: 8 37 703370
KaunasLietuvos sveikatos mokslų universiteto, Kauno ligoninė
Konsultacijų poliklinika, Skausmo gydymo kabinetas
Hipodromo g. 13, Kaunas8 37 213 300Registratūros tel.: 8 37 213 300
Daugiau informacijos
KlaipėdaKlaipėdos universiteto ligoninė
Skausmo skyrius
Liepojos g. 49, Klaipėda8 46 396600Išankstinė pacientų registratūra visą parą – https://ipr.kul.lt/ipr/
Registratūros tel.: 8 46 396600
ŠiauliaiŠiaulių apskrities ligoninės onkologijos klinika
Konsultacinė poliklinika,
Skausmo klinika
Darželio g. 10, Šiauliai8 41 526 433Registratūros tel.: 8 41 526 433
PanevėžysRespublikinė Panevėžio ligoninė
Skausmo klinika
Smėlynės g. 25, Panevėžys8 45 50 21 08
8 650 36002
Registratūros tel.: 8 682 43673
AlytusAlytaus apskrities S. Kudirkos ligoninė
Skausmo gydymo poskyris
Ligoninės g. 12, Alytus8 315 56382Išankstinė pacientų registratūra visą parą – https://ipr.esveikata.lt/
Registratūros tel.: 8 315 56349
KėdainiaiKėdainių rajono ligoninė
Skausmo gydymo dienos stacionaras
Budrio g. 5, Kėdainiai8 347 67090Išankstinė pacientų registratūra visą parą – https://ipr.esveikata.lt/
Registratūros tel.: 8 347 67090
UtenaUtenos ligoninė
Konsultacijų poliklinika, Skausmo kabinetas
Aukštakalnio g. 3, Utena8 389 63 861Registratūros tel.: 8 389 63 861
ŠilalėŠilalės rajono ligoninė8 449 74 340Registratūros tel.: 8 449 74 340
MarijampolėVšĮ Giedruma LTKlaipėdos g.77 Marijampolė8 602 374698 602 37469
AnykščiaiAnykščių rajono savivaldybės ligoninė
Konsultacinė poliklinika
Ramybės g. 15, Anykščiai8 381 59 342Registratūros tel.: 8 381 59 342

Taip pat yra įvairių privačių sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių skausmo gydymo paslaugas.

Vaizdo įrašas. „Skausmo valdymas” #

Kviečiame žiūrėti seminarą, kuriame kartu su Švedijos Karolinskos instituto reabilitacinės medicinos gydytoja ir skausmo specialiste Indre Bilevičiūte Ljungar, skausmo klinikos gydytojais specialistais bei kanabinoidus tiriančiu mokslininku Aidu Adomaičiu aptariama skausmo mechanizmai ir tipai, kaip galima veiksmingai valdyti skausmą tiek vaistais, tiek nemedikamentiniais būdais, įvairios skausmo malšinimo galimybės bei apžvelgiamos pastarųjų metų studijos, atliktos su kanabinoidais.

Skausmo stebėjimas #

Skausmo valdymo metodų rezultatų stebėjimas gali padėti išsiaiškinti, kurie skausmo valdymo būdai jums geriausiai tinka. Pabandykite sudaryti paprastą naudojamų skausmo valdymo strategijų lentelę, nurodydami dienos laiką, technikos tipą, koks buvo jūsų skausmo lygis, kai pradėjote, ir koks jis buvo po to, kai atlikote techniką. Taip pat galite fiksuoti savo dienos aktyvumo lygį ir nuotaiką, kurie taip pat gali turėti įtakos jūsų skausmui. Reguliariai įveskite šiuos duomenis. Tai darydami galėsite matyti, kokios situacijos ir skausmo malšinimo būdai labiausiai padeda jūsų skausmui.

Stebėdami savo skausmą, kartais vos kelias dienas, kartais galite atskleisti skausmo dėsningumus, kuriuos galima panaudoti gerinant skausmo kontrolę. Naudinga sekti tokią informaciją:

  • Datą ir laiką, kada pajutote skausmą ir kiek laiko jis truko.
  • Kokia veikla užsiėmėte, kai prasidėjo skausmas.
  • Kurioje kūno vietoje prasidėjo skausmas ir ar jis buvo būdingas vienai vietai, ar persikėlė į kitas kūno dalis.
  • Skausmo intensyvumą nuo 0 iki 10, kai 10 yra didžiausias skausmas.
  • Kaip jaučiamas skausmas, pavyzdžiui, deginantis, duriantis, maudžiantis ar pulsuojantis.
  • Išbandytus skausmo malšinimo būdus ir jų veiksmingumą. Įtraukite bet kokius metodus, kuriuos naudojate ir kurių galbūt nepaskyrė ar nerekomendavo jūsų sveikatos priežiūros komanda.
  • Informaciją apie skausmą, kurį sukelia kitos jūsų sveikatos būklės, pavyzdžiui, diabetas ar artritas.

Toliau rasite skausmo stebėjimo lentelės pavyzdį, kurį galite atsispausdinti. Kai kurie žmonės ją vadina skausmo dienoraščiu. Skausmo stebėjimui taip pat yra sukurtą įvairių telefono programėlių. Tai patogus būdas stebėti ir dokumentuoti savo skausmo intensyvumą ir pobūdį, padedančias technikas, o kartu ir padėti gydytojams nustatyti efektyviausią gydymo strategiją. Pasiimkite lentelę su savimi, kai lankysitės pas gydytoją.

DataLaikasSkausmo apibūdinimasSkausmo stiprumasKą darėte, kai atsirado skausmasKą darėte skausmo numalšinimuiSkausmo stiprumas po malšinimo
       
       
       

Skausmo stiprumui įvertinti naudojama skalė nuo 0 iki 10. Pagal šią skalę:

  • 0 reiškia, kad skausmo nėra.
  • Nuo 1 iki 3 reiškia silpną skausmą.
  • Nuo 4 iki 6 reiškia vidutinio stiprumo skausmą.
  • Nuo 7 iki 10 reiškia stiprų, nepakeliamą skausmą.
Siekdami pagerinti naršymo kokybę šioje svetainėje naudojame slapukus. Paspaudęs „sutinku“ sutinki su šia Privatumo politika ir joje nurodytais asmens duomenų tvarkymo tikslais, būdais bei tvarka. Tu gali bet kuriuo metu atšaukti mums duotą leidimą naudoti slapukus. Tai padarysi pakeitęs savo interneto naršyklės nustatymus taip, jog ji nepriimtų slapukų. Daugiau informacijos rasi privatumo politikos skiltyje. View more
Cookies settings
Patvirtinti
Privatumo politika
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privatumo politika

Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacija, įmonės kodas: 302704554, registracijos adresas: A. Mickevičiaus g. 9, LT-44307 Kaunas (toliau – „POLA“), įsipareigoja užtikrinti svetainės lankytojų (toliau – „Lankytojai“) asmeninės informacijos saugumą ir teisių apsaugą Jums naudojantis POLA interneto svetaine https://pola.lt/ (toliau – „Svetainė“) ir joje esančiu turiniu. Lankantis Svetainėje, POLA arba POLA įgalioti paslaugų teikėjai pasitelkia įvairias technologijas duomenų išsaugojimui tam, kad Lankytojų naudojimasis Svetaine būtų patogesnis ir saugesnis, o siūlomos paslaugos būtų aktualesnės. Ši privatumo politika (toliau – „Politika“) sukurta tam, kad Lankytojai sužinotų daugiau informacijos apie Svetainėje naudojamas technologijas. 1. BENDRA INFORMACIJA APIE SLAPUKUS Svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Jie leidžia Jūsų poreikiams pritaikyti Svetainės veikimą, taip pat palengvina naršymą ir naudojimąsi Svetaine. Slapukai – kas tai? Slapukai yra nedideli tekstiniai failai (užimantys iki kelių KB), kuriuos Lankytojo interneto naršyklė apsilankant Svetainėje patalpina Lankytojo kompiuteryje, planšetėje arba kitame išmaniajame įrenginyje. Jie leidžia Svetainei išsaugoti tokius duomenis, kaip:
  • prisijungimo duomenys (prisijungiančio įrenginio IP adresas, prisijungimo laikas, miestas, iš kurio jungiamasi);
  • naršyklės tipas;
  • demografiniai duomenys (amžiaus grupė, lytis);
  • duomenys apie tai, kaip Lankytojas naršo Svetainėje (kuriose sekcijose lankotės, kuo konkrečiai domitės).
Tikslai, kuriais POLA naudoja slapukus Slapukais siekiame:
  • užtikrinti efektyvų ir saugų Svetainės veikimą; POLA naudoja slapukus palaikant POLA saugumo funkcijas, kurios padeda aptikti ir nustatyti netinkamo elgesio atvejus Svetainėje;
  • gerinti Svetainės veikimą; stebėdami slapukų naudojimą, galime gerinti Svetainės ir elektroninių paslaugų veikimą, plėtoti esamas paslaugas, tobulinti funkcionalumą; analizuoti veikimą, kai Lankytojai apsilanko Svetainėje iš kitų svetainių, kitų įrenginių ar prietaisų;
  • atpažinti sugrįžtančius Svetainės Lankytojus; parodyti tinkamą informaciją Lankytojams; išvengti pakartotinės registracijos ir anketų pildymo nuolatiniams Lankytojams;
  • analizuoti Jūsų įpročius, kad Svetainės veikimas būtų patogus, efektyvus ir atitiktų Jūsų poreikius bei lūkesčius, pavyzdžiui, užtikrinant, kad Jūs nesunkiai rastumėte viską, ko ieškote;
  • išmatuoti į mūsų Svetainę siunčiamos informacijos ir duomenų srautus; mes naudojame slapukus statistinių duomenų apie Svetainėje apsilankiusių vartotojų skaičių ir naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis kaupimui;
  • tikslinei rinkodarai, reklamai; naudodami slapukus mes galime rinkti informaciją tam, kad teiktume tam tikrai naršyklei skirtą reklamą ar turinį, sukuriant skirtingas tikslines grupes; mes galime naudoti slapukus tam, kad parodytume tinkamą reklamą tiek mūsų Svetainėje, tiek ir už jos ribų.

2. SVETAINĖJE NAUDOJAMI SLAPUKAI Kiekvieną kartą Jums apsilankius Svetainėje, gali būti sukurti ilgalaikiai slapukai, kurie lieka Jūsų kompiuteryje po Jūsų išsiregistravimo ir bus panaudoti Jums vėl apsilankius Svetainėje; jie galioja ir nėra ištrinami Jums baigus naršyti Svetainėje, ir/arba trumpalaikiai (seanso) tipo slapukai, kurie pasibaigia ir yra ištrinami Jums baigus naršyti Svetainėje. Visi mūsų naudojami slapukai gali būti naudojami tik Jūsų išankstiniu sutikimu. Savo sutikimą galite išreikšti paspaudę mygtuką „Sutinku“ Svetainės puslapio viršuje iškylančioje slapukų juostoje. Atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad būtinieji slapukai ir analitiniai slapukai yra naudojimosi Svetaine sąlyga. Jei atsisakysite šių slapukų, negalėsime būti tikri, kaip ir ar iš viso veiks Svetainė. Žemiau išvardijame pagrindinius Svetainėje naudojamus slapukus pagal jų rūšis ir renkamus duomenis. Būtinieji slapukai
  • Šie slapukai Svetainėje yra būtini tam, kad Jūs galėtumėte naršyti ir naudotis Svetainės funkcijomis, pvz., įsiminti formose, anketose įvestą informaciją seanso metu, prieiti prie apsaugotų mūsų Svetainės vietų. Be šių slapukų taptų neįmanoma teikti tam tikras Svetainės paslaugas, ji veiktų ne taip sklandžiai, kaip turėtų.
Funkciniai slapukai
  • Naudojant šiuos slapukus Lankytojai gali išvengti nustatymų keitimų kaskart apsilankius Svetainėje. Šie slapukai padeda įsiminti Jūsų pasirinkimus ir nustatymus (pvz., kalbos ar laiko zonos). Šių slapukų pagalba Lankytojai išvengia nustatymų pasikeitimo kiekvieną kartą apsilankius Svetainėje. Funkciniai slapukai taip pat įsimena Jūsų padarytus pakeitimus, taip pat kitais atvejais, pvz., kai tinklalapyje paliekate komentarą. Funkciniai slapukai neseka Jūsų veiksmų kitose svetainėse.
Analitiniai slapukai
  • Analitiniai slapukai parodo, ar Lankytojas jau buvo lankęsis Svetainėje. Šie anoniminiai slapukai padeda sekti Lankytojų skaičių ir jų apsilankymo periodiškumą. Šie slapukai renka informaciją apie Svetainės naudojimą ir padeda tobulinti Svetainės veikimą.
Reklaminiai, tikslinės rinkodaros slapukai
  • Šie slapukai leidžia užfiksuoti Jūsų apsilankymą Svetainėje, puslapiuose, kuriuos lankėtės prieš tai, ir nuorodas, kurias sekėte. Reklaminiai ir tikslinės rinkodaros slapukai mums leidžia žinoti, ar jau matėte konkrečią reklamą arba tam tikro tipo reklamą, ir kiek laiko praėjo nuo tada, kai ją matėte. Jie taip pat naudojami tam, kad tam tikras reklamas matytumėte tik tam tikrą kartų skaičių ir kad tai padėtų matuoti reklamos efektyvumą.

3. TREČIŲJŲ ŠALIŲ SLAPUKAI Gali būti, jog svetainės „Facebook“, „Twitter“, „Youtube“, „Linkedin“ ir kitos trečiųjų šalių priemonės nustato slapukus, kad būtų galima dalintis turiniu socialiniuose tinkluose arba rengti su prieiga susijusią statistiką. Slapukų buvimas, skaičius ir statusas gali priklausyti nuo to, kaip atitinkamomis platformomis naudojotės prieš apsilankydami Svetainėje arba joje lankydamiesi. Turėtumėte pasidomėti, kokios politikos socialinių tinklų slapukų klausimu laikosi atitinkamos interneto svetainės.
SLAPUKŲ ATSISAKYMAS, BLOKAVIMAS Daugelis interneto naršyklių yra nustatytos taip, kad automatiškai priimtų slapukus. Lankytojai savo nuožiūra gali užblokuoti ar ištrinti slapukus ir panašius unikalius identifikatorius, jeigu tai jiems leidžia jų naršyklės ar įrenginio nustatymai. Vis dėlto, atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad būtinieji slapukai ir analitiniai slapukai yra naudojimosi Svetaine sąlyga. Jei atsisakysite šių slapukų, negalime būti tikri, kaip ir ar iš viso veiks mūsų Svetainė. Jūs galite reikalauti, kad mes ištrintume visus apie Jus slapukų pagalba surinktus ir tvarkomus duomenis, kreipdamiesi elektroniniu paštu info@pola.lt. Tokie duomenys bus ištrinti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po kreipimosi nurodytu elektroniniu paštu. Galite kontroliuoti kitų slapukų naudojimą, pakeitę savo naršyklės nustatymus. Daugiau informacijos apie tai, kaip pašalinti slapukus, o taip pat kitos naudingos informacijos, susijusios su slapukų naudojimu, galite rasti interneto svetainėje http://www.allaboutcookies.org/. Visgi, jei atsisakysite ar užblokuosite slapukus ar kitas panašias technologijas, kai kurios Svetainės funkcijos Jums gali būti neprieinamos arba jos gali veikti ne taip sklandžiai.
BENDROSIOS NUOSTATOS Duomenų tvarkymo pagrindai ir terminai Elektroninės prekybos, POLA kortelės išdavimo ir administravimo, sutarčių su savanoriais ir paslaugų teikėjais vykdymo tikslais asmens duomenis tvarkome ES Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 6 straipsnio 1 dalies b punkte numatytu pagrindu (sutarties sudarymas ir vykdymas). Elektroninės prekybos, sutarčių su savanoriais ir paslaugų teikėjais vykdymo tikslais duomenis saugosime 5 metus nuo sutartinių santykių pabaigos. POLA kortelės išdavimo ir administravimo tikslu tvarkomus duomenis saugosime tol, kol nenutrauksite naudojimosi kortele, pateikdami mums prašymą. Paminėtais tikslais tvarkomi duomenis yra būtini tikslams pasiekti, be asmens duomenų įvardintų tikslų pasiekti negalėtume. Komunikacija elektroniniu paštu Vykdant elektroninę komunikaciją Jūsų pateikiamų asmens duomenų tvarkymo pagrindas yra Jūsų laisvos valios išraiška vykdyti šią komunikaciją ir joje pateikti tam tikrus duomenis. Be to, duomenų tvarkymo pagrindas taip pat gali būti sutarties sudarymas ir vykdymas (jeigu esame ją su Jumis sudarę), teisėtas interesas (pavyzdžiui, jeigu esate juridinio asmens darbuotojas) bei teisės aktuose numatytų pareigų vykdymas. Be sutarties sudarymo ir vykdymo, Jūsų duomenys tvarkomi vidaus administravimo tikslu. Jūsų elektroninio pašto adresas, susirašinėjimo turinys ir susiję duomenys bus tvarkomi laikantis proporcingumo principo. Šie duomenys visų pirma matomi to asmens, su kuriuo tiesiogiai komunikuojate elektroniniu paštu. Tačiau tam tikrais atvejais Jūsų susirašinėjimą gali perskaityti ir kiti darbuotojai, pavyzdžiui, elektroninės darbo vietos stebėjimo, galimų teisės aktų ar vidaus taisyklių pažeidimų tyrimo, darbuotojo pavadavimo ir susijusiais tikslais bei panašiose situacijose. Duomenų gavėjai Jūsų asmens duomenis galime perduoti IT, serverio ir pašto paslaugų teikėjams, advokatams, teisininkams, teismams ir kitoms valstybės institucijoms. POLA kortelės turėtų asmens duomenis papildomai galime perduoti POLA organizacijos nariams. Duomenų subjektų teisės Informuojame, kad Jūs turite šias duomenų subjekto teises: teisę susipažinti su savo duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; teisę reikalauti ištaisyti arba, atsižvelgiant į asmens duomenų tvarkymo tikslus papildyti asmens neišsamius asmens duomenis; teisę prašyti savo duomenis sunaikinti arba sustabdyti savo duomenų tvarkymo veiksmus (išskyrus saugojimą); teisę prašyti, kad asmens duomenų tvarkymas būtų apribotas; teisę į duomenų perkėlimą; teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai. Tam, kad būtų galima įgyvendinti Jūsų duomenų subjektų teises, būtina nustatyti Jūsų tapatybę. Nenustačius Jūsų tapatybės, nebus galima įsitikinti, ar kreipiasi tikrai tas asmuo, kurio asmens duomenys yra tvarkomi, todėl nebus galima įgyvendinti Jūsų teisių. Gali būti atsisakyta nagrinėti iš Jūsų gautą prašymą dėl teisių įgyvendinimo arba už tai gali būti paprašyta atitinkamo mokesčio, jei prašymas būtų akivaizdžiai nepagrįstas arba perteklinis, taip pat kitais teisės aktuose nustatytais atvejais. Ši Politika gali būti POLA atnaujinama. POLA informuos Lankytojus apie atnaujinimus, Svetainėje pateikdama naują Politikos versiją. Dėl šios priežasties mes rekomenduojame Jums periodiškai apsilankyti mūsų Svetainėje, kurioje visada rasite naujausią šios Politikos versiją. Ši Politika yra taikoma nuo jos paskelbimo Svetainėje dienos.
Save settings